Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
Jelen feltételek szerinti szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
Webáruházunkban csak a 18. életévüket betöltőket van lehetőségünk kiszolgálni, így a megrendelés folyamán erről a Megrendelőnek nyilatkoznia kell.
1. Üzemeltetői adatok
Cégnév: Obzidián Bormanufaktúra Kft.
Székhely: 1021 Budapest Tárogató út 2-4.
Adószám: 14916520-2-41
Cégjegyzék szám: 01-09-925915
Kibocsátó cégbíróság: Miskolc Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
Engedély köteles tevékenység: bor előállítás
Engedélyező hatóság: VPOP
Jövedéki engedélyszám: HU014775
Bankszámlaszám: MKB Bank 1030 0002-1066 3054-4902 0017
Elektronikus elérhetőség: racz.eszter@obzidian.hu
Telefonos elérhetőség: +36-30-878-4353
Képviselő: dr. Kovács Péter István ügyvezető
Szerződés nyelve: Magyar
2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webáruházban megjelenített termékek megrendelhetőek a webáruházon keresztül, e-mail-ben. Átvételük futárszolgálat általi házhoz szállítással történik.
A termék ismertetőjénél megtalálja a termék űrtartalmát és árát is. Az árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3. A megrendelések feldolgozása
A megrendeléseket 48 órán belül telefonon, illetve e-mail üzenetben visszaigazoljuk. A megrendelések általános teljesítési határideje: a visszaigazolástól számított 3-4 munkanap. Akadályoztatás esetén, telefonon, illetve e-mail üzenetben értesítést küldünk.
Amennyiben a megrendelést követő 3 munkanapon belül nem tudjuk a megrendelővel felvenni a telefonos kapcsolatot, úgy a megrendelést tárgytalannak tekintjük.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, azok illusztrációként szerepelnek.
1.Válassza ki a rendelni kívánt bor(oka)t, majd írja be, hogy hány palackkal szeretne az adott tétel(ek)ből.
Az egyes borok kategóriákba sorolva találhatóak. A megvásárolható termékeknél található a “Kosárba” gomb. Erre kattintva még nem vásárolja meg a terméket, csak betette a kosárba. Jobboldalt a fejlécben mindig megjelenik és frissül a vásárlói kosár aktuális értéke. Minden termék, amit betett a kosárba, addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti.
2. Amennyiben bővebb információkat szeretne az adott borról, kattintson a bor nevére vagy a termék képére.
3. A “KOSÁR” funkció összesítő részéből tovább lépve, a megrendelés véglegesítésénél lehet a számlázási és a szállítási címet rögzíteni. Ha a számlázási és szállítási adatok nem egyeznek, akkor adja meg a szállítási adatokat is. A webáruház felsorolja a rendelt borokat, szállítási költséget és a fizetendő összeget. A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz. A megrendelni kívánt termékek és darabszámuk ellenőrzése után, válassza ki a termék(ek) fizetési módját.
4. Ha befejezte a vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a választott szállítási és fizetési módot ellenőrizte, görgessen lejjebb. Jelölje be a “Általános Szerződési Feltételek elfogadása” négyzetet, és a nyilatkozatot, hogy elmúlt 18 éves. Utána kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.
5. 45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a “Megrendelés elküldése” gombra kattintva, a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik! A rendeléséről minden esetben visszaigazolást kap e-mailben. Az e-mail-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg, hívja ügyfélszolgálatunkat!
4. A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt terméket előre elutalva, illetve bankkártyával is lehet fizetni. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A számlát, az elállás jogát és gyakorlásának menetét a csomag tartalmazza.
Kérjük, hogy a kézbesítés alkalmával a csomagot a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén, kérje jegyzőkönyv felvételét! Ebben az esetben ne vegye át a csomagot! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
5 . Házhoz szállítás, információk
Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3-4 munkanapon, de legfeljebb 5 munkanapon belül.
A megrendelés szerinti házhoz szállítást futárszolgálat végzi. A csomagok kézbesítése munkanapokon, 8-17 óra közötti időszakban történik. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!
A futárszolgálat:
24H Parcel Zrt. H-1106 Budapest, Fehér út 10.
6. Házhoz szállítás díjszabása
A házhoz szállítás díja 2500 Ft. Utánvételes fizetést nem áll módunkban alkalmazni.
A fenti költségeket akkor is egyszer kell megfizetni, ha egy rendelést csak több csomagban vagy nem egy időben tudjuk kiszállítani. (Szállítási költségeink Magyarország területére vonatkoznak, külföldi szállítási igényt nem áll módunkban teljesíteni)
7. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
A csomagokat a futár kétszer próbálja meg kézbesíteni a megadott szállítási címre. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő megfizetése esetén áll módunkban ismételten elindítani!
8. Cseregarancia
Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 8 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.
A cseregaranciát kizáró tényezők
Kérjük a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.
Nem áll módunkban a terméket kicserélni a következő esetekben:
ha a palackban borkő lerakódás látható.
ha a boron színhiba látható, de a borospalack nyitott állapotban van.
ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.
9. Elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Így a vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét jelezheti e-mailen az racz.eszter@obzidian.hu címen vagy a 06 30 878 4353 telefonszámon. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési kötelezettség nem terheli.
Amennyiben a kiszállítás megtörtént, az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Az elállási jog csak bontatlan borokra vonatkozik.
Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletből:
„20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A jogszabály további részleteinek megtekintése itt!
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor
10. Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel a jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.
A megrendelt terméket bontatlanul, postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!
Kiemelten ügyeljen a termék épségére, ugyanis az ebből eredő károknak megtérítése a Vásárlót terhelik!
A csomag 2 történő beérkezését követően, rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)
A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatérítjük a termék vételárát (egyeztetés alapján postai úton történ ő visszajuttatás is lehetséges!).
A fogyasztói jogok érvényesítésével kapcsolatosan keresse a Fogyasztói Jogérvényesít ő Szervezetet ( http://www.fjsz.hu ), a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot ( http://www.nfh.hu ), az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet ( http://www.ofe.hu ), nézze meg a Fogyasztóvédelmi Fórumot ( http://www.fvf.hu ) vagy forduljon ügyvédhez.
11. Adatkezelés
Az webáruház használata során a vállalkozásunk részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, és nem adjuk ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az alvállalkozónk számára elengedhetetlen. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez).
A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a vállalkozásunk kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.
A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Obzidian Bormanufaktura Kft. a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.
12. Panaszok intézése
Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az üzemeltető adati között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell hogy adjon. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.
Panasszal fordulhat az alábbi Hatósághoz:
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Panasza esetén lehetősége van a békéltető testülethez fordulni.
A magyarországi békítő testületek listáját itt találja:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Obzidián Bormanufaktúra Kft. Általános Szerződési Feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
Vásárlás esetén szerződése a Obzidián Bormanufaktúra Kft-vel kerül megkötésre (adatait ld. legfelül).
Megtisztelő érdeklődését előre is köszönjük!